Приєднуйтесь до нашого Discord-сервера, щоб отримати більше інформації.

Letter From The Squad Leader – June 2025

3 хв на читання
46 переглядів
17.06.2025

Hello Squaddies,

Howtizer here. We released a few “Letter from the Squad Leader” posts last year but I haven’t done one in a while. It’s also something that I did for the newsletter, I will now make this its own blog post the whole community gets access to instead of it trickling out through the newsletter. It will be semi-regular (once a month or two) to keep you, the community, up to date with everything that’s going on on the Squad team.

Usually I’d split things out into 2 segments, the “Sitrep,” focusing on short-term plans, and the “Battlefield Briefing,” focusing on medium to long-term plans, but for now I will skip the Battlefield Briefing to cover the Sitrep in more detail.

SQ-SITREP.

Where we are at…

We’re still working on UE5. Surprise!! As most of you already know, we are hard at work upgrading Squad to Unreal Engine 5. A lot of the team have been working on this for a long time, some since the last engine upgrade (4.27) we did 2 years ago, but most of the team shifted focus toward the end of last year, which is why you haven’t seen an update in a while. All the sub teams on Squad have had their hands in this Engine upgrade, as well as many people outside the Squad team at Offworld. It’s been a whole company effort.

4 open playtests have taken place over the last 2 months, and countless other closed tests before then and we are reaching that point where we feel confident in releasing it soon to gather feedback from the entire playerbase and move onto other things we have in our plans (more information on that in a future post). We want to make sure we deliver a solid engine update that improves most peoples experiences, and sets up Squad for another 10 years of development and kick ass content. So in the next section, I’ll talk about what to expect over the next month or so.

What to expect in the next few months…

There will be a few more public tests of Unreal 5 to help us test a few more improvements we’d like to make, as well as the release of the Mod SDK leaving modders some time to update their mods to Unreal 5. Some of this work includes more optimization efforts for PiP scopes, server performance improvements, and some serious testing of Unreal Engine 5.5 (5.5 has a lot of refinements from Epic that will help lower end PC Performance).

That’s all for now… In the next letter, we will cover a bit more about some of the challenges we have faced upgrading to Unreal 5 and talk about some future roadmap items… It’s been a long journey, but we are starting to see the light at the end of the tunnel. We are aiming to release v9.0 Summer 2025. We will not be releasing before the Steam Summer Sale. So expect to see v9.0 at some point after that.

Thanks, Squaddies!

– Howitzer

Привіт, бійці!

Гаубиця на зв’язку. Ми випускали кілька «Листів від командира взводу» минулого року, але вже давно не робили оновлень. Раніше це було частиною розсилки, але тепер я вирішив публікувати їх окремо у блозі, щоб усі гравці мали доступ одразу, а не отримували інформацію поступово через розсилку. Такі оновлення будуть виходити періодично (раз на місяць-два), щоб тримати спільноту в курсі всього, що відбувається в команді Squad.

Зазвичай я розділяю інформацію на дві частини: «Ситуаційний звіт» (SITREP), де йдеться про короткострокові плани, та «Брифінг з поля бою» (Battlefield Briefing), який стосується середньо- та довгострокових цілей. Але зараз я пропущу «Брифінг», щоб детальніше розповісти про поточний стан справ.

SITREP – СИТУАЦІЙНИЙ ЗВІТ

Де ми зараз…

Ми все ще працюємо над переходом на Unreal Engine 5. Незважаючи ні на що! Як більшість із вас уже знає, ми активно оновлюємо Squad до UE5. Багато хто з команди працює над цим вже дуже давно – деякі ще з моменту попереднього оновлення рушія (4.27) два роки тому, але основна частина розробників переключилася на цю задачу ближче до кінця минулого року, тому ви й не бачили оновлень. У процесі беруть участь усі підрозділи команди Squad, а також багато фахівців поза нею в Offworld. Це справді масштабна робота для всієї компанії.

За останні два місяці ми провели 4 відкрих тестування, а до того були численні закриті тести. Ми вже наближаємося до моменту, коли зможемо випустити оновлення для всіх гравців, щоб отримати зворотній зв’язок і рухатися далі (детальніше про це – у наступних публікаціях). Ми хочемо, щоб оновлення рушія було якісним, покращило досвід гри для більшості гравців і заклало основу для наступних 10 років розвитку Squad з крутим контентом. Тому далі я розповім, чого очікувати в найближчі місяці.

Ще чекає в найближчі місяці…

Ми проведемо ще кілька публічних тестів Unreal Engine 5, щоб перевірити деякі покращення, а також випустимо Mod SDK, щоб моддери встигли адаптувати свої моди під UE5. Серед іншого, ми працюємо над:

  • Оптимізацією PiP-прицілів;

  • Покращенням продуктивності серверів;

  • Тестуванням Unreal Engine 5.5 (ця версія містить важливі оптимізації від Epic, які покращать продуктивність на слабших ПК).

Наразі це все. У наступному листі ми розповімо більше про виклики, з якими зіткнулися під час переходу на UE5, а також про майбутні пункти нашого розкладу розробки. Це була довга подорож, але ми вже починаємо бачити світло в кінці тунелю. Ми плануємо випустити версію 9.0 влітку 2025 року, але точно не до Steam Summer Sale, тому очікуйте релізу після неї.

Дякую, бійці!

— Гаубиця

Мітки